"Hologram je prošle godine bio odličan, još bolji će biti ove godine. Ima tu još nekoliko tehničkih stvari koje ćemo pokrenuti i koje ćemo zapravo prvi put na ovim prostorima vidjeti u našim rukometnim emisijama", rekao nam je u intervjuu Antonio Vuksanović , urednik RTL Sporta i emisije 'Vrijeme je za rukomet'. Kako je potvrdio. hologramska javljanja gledatelji mogu očekivati i ove godine, a teleportaciju naših igrača iz Švedske naši će tehničari omogućiti iza gotovo svake utakmice. S voditeljem studija i studijskih rješenja Borom Ticom popričali smo o novitetima u studiju.
Brojni rukometaši prošle su godine teleportirani u zagrebački studio. Holograme će RTL imati i ove godine. Koliko ljudi radi na tome da se to sve posloži u studiju? Imenom, prezimenom i funkcijom – tko su ljudi koji rade na tome?
I ove godine ćemo imati hologram, ali bit će unaprijeđen jer ćemo istog gosta vidjeti iz više kuteva. U zagrebačkom studiju je već sve posloženo, a na terenu je zadužena ekipa za prijenosnu tehniku (Mario Konosić i Hrvoje Huljić) koji će na licu mjesta postaviti kamere za HOLO i zelenu podlogu (GREEN KEY) kako bi mogli gosta teleportirati u studio. Od režijske i studijske ekipe tu je glavni Dino Vitas koji je naš režiser i kreativac, njegov je zahtjev bio povećanje broja kamera na terenu kako bi što vjernije prikazali hologram. Uz njega su tu i Hrvoje Prilika i Damir Debelić koji su također režiseri u režiji uz Dinu ili kada njega nema. Mikseri slike Vanja Slivka i Mario Vulinović koji će morati iste te kamere smjestiti kroz efekt kako bi izgledalo da imamo gosta u studiju. Stjepan Hranilović i Josip Majkopet su naši čarobnjaci za grafiku i oni se brinu kako bi što realnije u prostoru kroz sustav trekinga imali privid trodimenzionalnog prisustva gosta u studiju. Svakako, tu je i ostatak režije i studija koji jednako svojim djelom posla pridonose čitavoj emisiji pa i samim hologramom, a i produkcijski dio na terenu koji dovodi i priprema goste na terenu.
Rekli ste kako je to sinergija više profesionalaca. Možete li nam opisati svaki dio posla?
Već sam spomenuo dio koji je na terenu i u režiji, ali tu su i TKR koji sve te signale prima i ostvaruje komunikaciju, ove godine za sve će prijenose tu će biti Dominik Fočić i Mario Popec. Tehničku podršku za sve to realizirao nam je Mladen Kardum, koji se brine sve dodatno omogući u videu i audiu, a u samom hologramu ove godine i distanciranu kontrolu kamera na terenu, naravno u suradnji s Huljićem i Konosićem. Tu su i kamermani Nikola, Saša, Bojan i Marko iz studija koji nam stavljaju taj HOLO kroz kameru i brinu se da to dobro izgleda, Žac Sokolić koji je floor menager i brine se za naše goste u studiju kako bi i oni izgledali kako treba u trenutku dok gledaju prema hologramu. Da bi se to uopće dogodilo, potrebna je naša produkcijska podrška, a onaje tu od Ante Bašića i Alena Kezelea koji su na terenu našli prostor potreban za studio holograma i omogućili kreativcima da rade svoj posao. Naravno, i Antonio Vuksanović koji stoji iza naših ideja i dopušta da u emisiji probamo nešto novo. Sve u svemu, taj proces nije nešto što je došlo u jednom danu i svi koji su uključeni u projekt daju svoj doprinos. Te ideje rado implementiramo.
Koliko su dugotrajne pripreme za holograme u studiju? Kada kreću pripreme, koliko se ranije vježba prije prvenstva?
Većinu postave smo istinski postavili još prošle godine i taj je proces, od ideje do realizacije, trajao i više od nekoliko mjeseci, a same probe su trajale nekoliko tjedana. Ove godine znamo više i ponavljamo gradivo pa su pripreme kraće, ali smo zato pojačali postavu kako bi bili bolji od prošle godine i donijeli nešto novo. Svakodnevno se probava po malu u studiju i priprema za veliki događaj tako da su pripreme stalne.
Koliko ste hologramskih javljanja predvidjeli u RTL-ovom studiju?
Mislim da ćemo u svakoj studijskoj emisiji koju imamo imati i hologram. Zasad Hrvatska sigurno igra devet utakmica, a nadamo se da smo do kraja na prvenstu i da ćemo i medalju imati na hologramu!