Ostalo

Influencerica Matea Miljan Rafaj za RTL.hr: 'Radim od jutra do mraka, a posao s iznajmljivanjem haljina...

Od bloga preko društvenih mreža do brenda s iznajmljivanjem haljina. Matea Miljan Rafaj poznata je domaća influencerica koja je pronašla način kako se istaknuti u masi i još k tome pokrenula svoj brend

Antonija Šipušić
03.06.2022 08:00

Ako bismo morali istaknuti influencera/icu koji se možda i najviše ističe na domaćoj sceni, ona bi sigurno bila ta koju bi istaknuli oni koji razumiju prirodu tog posla. Matea Miljan Rafaj je bivša novinarka i voditeljica koja je godinama radila na lokalnoj televiziji, a potom se okušala u vlastitom poslu. I tako 'gura' već sedam godina. Od bloga preko društvenih mreža do brenda s iznajmljivanjem haljina. Ovo posljednje, odnosno Rent4Style pokrenula je na ljeto prošle godine iako se ideja razvijala još mnogo ranije. Zadovoljna je odjekom, taj posao svakim danom sve više raste, a i na tom području ima podosta noviteta iako bi sama voljela da ih ima još, no nedostatak vremena je ono što ju koči. S Mateom smo popričali o njezinim počecima, poslu na društvenim mrežama gdje se ističe kao autentičan content creator, ali i novom brendu koji svakodnevno raste.

"Uvijek se trudim biti kreativna, a to je najteži dio jer to ne možemo uvijek biti. Često ovisim o vlastitoj inspiraciji, ima dana kada jednostavno ne znam što napraviti, ima dana kada dobijem hrpu ideja, a najčešći je problem nedostatak vremena. Želim ponuditi što bolju kvalitetu što znači da se moram dobro pripremiti, moram osmisliti kombinacije, lokaciju gdje ću to snimati, što iziskuje skupljanje robe, vraćanje robe, sve ovisi o tome i kakav je dogovor s klijentom i što se točno radi. Kada dođem u montažu onda si često mislim kako ću biti brzo gotova, a ostanem neko vrijeme. Naravno, sve ovisi kakav izazov stavim pred sebe, kakav mi je dan i koliko sam dobro pripremila sav materijal", otkrila nam je za početak. Jedna je od rijetkih koja na tjednoj bazi objavljuje videozapise na društvenim mrežama, fotografira se na raznim lokacijama te uspijeva biti sređena od glave do pete.

"Apsolutno sve radim sama. Od osmišljavanja projekta, snimanja, fotografiranja, montiranja. Cijeli proces je na meni i nekako se trenutačno u tome najbolje snalazim iako postoji mogućnost da ću u budućnosti dio posla prepustiti nekome drugome, primjerice profesionalnom montažeru. Sada se još uvijek snalazim sama, volim učiti, pronalaziti sama način kako izvesti nešto što sam zamislila. Vjerujem da ću još neko vrijeme raditi tako", istaknula je. Navikla je da algoritam društvenih mreža nije baš uvijek na njihovoj strani - prvo ih navuče i pregledi idu u nebo, potom slijedi faza stagnacije, a u posljednje vrijeme mnogo njih negoduju kako im sadržaj nije toliko vidljiv kao prije. Pitali smo Mateu i je li takva situacija i kod nje.

"Mislim da svi osjećamo blagi pad rezultata što se tiče Instagrama, ali to je tako. On nas svako malo iznenađuje promjenama pa nas to i nije toliko šokiralo. To opet ne znači da mi moramo smanjiti kvalitetu, već raditi što više, kvalitetnije i originalnije. Nikad ne znamo gdje će nas to dovesti i koja vrata će nam to otvoriti. Prije svega sam motivirana uspjehom, time da volim raditi, neovisno kakvi su rezultati. Naravno da bi bilo lakše raditi da su rezultati brutalno dobri, ali opet, ako sam ja zadovoljna nekim materijalom koji sam isporučila i zadovoljila svoje potrebe, onda je i to ponekad dovoljno. Bez obzira na sve, uvijek ću raditi na sebi", rekla je. Što se tiče klijenata, u budućnosti si priželjkuje više suradnji na području mode, a trenutačno ne zna odgovor na pitanje što nikada ne bi reklamirala jer nešto što joj sada nije po volji ne znači da će tako biti i za koju godinu. U suradnjama joj je najbitnija sloboda u kreiranju i plasiranju sadržaja.

"Većina toga se oslanja na našu kreativu, a ono što je meni bitno je to da mi klijenti daju slobodu kako bih mogla nešto isprezentirati na svoj način. Ne prihvaćam suradnje gdje ne mogu biti ja i gdje mi se nameću pravila u koja se ne bih uklopila, odnosno moja publika to ne bi prepoznala i ne bih im bila autentična", naglasila je. Većina njezine publike su žene, no tu i tamo zaluta i pokoji muškarac, dominantne generacije nema što ju raduje jer je uspjela u naumu da ima raznoliku publiku. Iako su ih na počecima nazivali neradnicima, ipak se atmosfera u javnosti promijenila, a Matea priznaje kako u njihovom poslu radnog vremena nema, kao niti slobodnih dana.

"Od nas se očekuje da svakodnevno prezentiramo jedan dio onoga što sami želimo pokazati. Nema odmora, ali ja sam navikla raditi od jutra do mraka, kao što i radim od 2015. godine. Nije mi to nikakav problem", objasnila je. S YouTubea je već neko vrijeme odsutna, no planira pokrenuti podcast u kojem bi govorila o lifestyle temama, dok će modu više-manje bazirati na fotografijama jer se po tom pitanju više vodi osjećajima nego teorijom. A ona se najbolje osjeća u bojama, što se prvo da zaključiti pogledom na njezin profil.

"Bilo bi bolje da se vodim trendovima jer bi moj profil bio više posjećen, ali to jednostavno nije dio mene", istaknula je te dodala kako je modu zavoljela još u osnovnoj školi kada je za nastavu sama smišljala modne kombinacije, koje su se većinom kosile s time kako ju je majka oblačila. Uz strast prema modi uklopila je teorijsko znanje jer je godinama radila na lokalnoj televiziji i priznaje kako joj novinarski mindset uvelike pomaže u poslu.

"Mislim da je to dio mene, moj mozak je i dalje programiran tako da i dalje razmišljam kao novinar. Smišljam što bi bilo zanimljivo, na koji način to isprezentirati i što istaknuti. Često mi ljudi kažu da zvučim kao da čitam vijesti, ali to mi automatski dođe. Sve mi to pomaže jer mislim da sam se tako naučila brzo prilagođavati", rekla je.


Posao s iznajmljivanjem haljina

Kao kruna svega što je godinama radila stigao je brend Rent4Style gdje ženama iznajmljuje svoje haljine. Pokrenula ga je u srpnju prošle godine i interes ju je iznenadio već na samim počecima.

"Već je u prvih tjedan dana interes bio toliko velik da je stvarno bilo odlično. Krenula sam kupovati sve više haljina, a to radim i dalje. Proučavala sam istraživanja koja nisu bila toliko blagonaklona jer je dokazano kako Balkanci više vole kupovati i posjedovati nego nešto unajmiti, no zaista se pokazalo drugačije i zbog toga mi je drago. Iz dana u dan projekt raste, uskoro izlazi i web shop, preselila sam se i u prostor u Ivanić Gradu tako da pripremam još puno toga samo treba strpljenja, vremena i novca", rekla je. Posebno ju veseli web shop jer smatra kako će to olakšati komunikaciju jer će tamo imati opciju bukiranja haljina, što se dosad odvijalo na Instagramu.

"U ponudi ih imam otprilike 250, kupujem ih svugdje i ne vodim se time da su brendirane i skupe nego da su lijepe", rekla je. Najpopularnija haljina je ona u ružičastoj boji s uzorkom srca, a iznenađuje je što popularnost nije splasnula i ove sezone. Kako se posao širi, zaposlila je studenticu koja joj pomaže kod brenda te njoj omogućuje da se može baviti razvojem posla.

"Ponudu planiram proširiti i na ostali asortiman odjeće. Krenula sam s odijelima, nemam ih puno, ali su konstantno vani. Djevojke stalno posuđuju tako da će sigurno na jesen biti još dosta noviteta. Razmišljala sam o vjenčanicama i vjerujem kako ćemo doći i do toga", zaključila je.