Lokalni mediji i globalne platforme: Suradnja i sukob u vrijeme tranzicije prema novom digitalnom tržištu, naziv je panel diskusije u kojemu su, prvoga dana ovogodišnjeg 19. Weekend Media Festivalu, svoja znanja i stajališta iznijeli Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, Romana Matanovac Vučković, voditeljica poslijediplomskog studija "Intelektualno vlasništvo" Sveučilišta u Zagrebu te moderator Petar Pavić, predsjednik HUDI radne skupine za digitalni AdEx, suosnivač Star Digital grupe.
Prvo cjelovito istraživanje ulaganja u digitalno oglašavanje provedeno od strane Hrvatske udruge digitalnih izdavača pokazalo je da Hrvatsko tržište ne odskače odviše od globalnih trendova – dominacija big tech playera u tržišnom udjelu, kontroli tijeka oglašivačkog novca i podataka rubno je s monopolističkom (ili duopolističkom) pozicijom. Budućnost lokalnih medijskih brandova bilo je u središnjem fokusu predavača koji su istaknuli važnost brandiranja.
"Ako se sada u nešto ulaže, ulaže se u brand. Da se izgradi ime branda, poput news portala, streaming platforme ili u konačnici kao priča. Ulaganje u brand mora biti 80% od cjelokupnog budžeta. Mi s projektom Voyo koristimo tu strategiju i vidimo da smo unutar mjesec dana u Hrvatskoj odmah do Netflixa. Potrebno je sada nastaviti tu priču" - riječi su to glavnog direktora digitalnog poslovanja Mateja Lončarića. Dodao je kako je video tehnologija danas broj jedan.
"Mi danas kao streaming platforma referiramo se kao video kompanija. Nama je video osnovni sastojak koji onda ide do našeg korisnika gdje god se on nalazio" - poručio je Lončarić.
Istovremeno, lokalni mediji značajan dio prihoda i čitanja ostvaruju putem istih tih platformi. U taj, nikad dosad viđen, digitalni ekosustav umiješala se i regulativa. Digitalne mreže i platforme imaju infrastrukturni značaj u društvu, pa potreba da se zaštite prava korisnika, podaci, pravedna tržišna utakmica, stvaratelji sadržaja i preuzme razmjerna odgovornost, donosi tektonske promjene, kako za krajnje korisnike tako i za medije i oglašivače. Dok Meta prijeti gašenjem Facebooka u Europi, europski regulatori i borci za prava krajnjeg korisnika ne odustaju. Meta prijeti gašenjem Facebooka, no Lončarić smatra da nema razloga za brigu. Ostale bi društvene mreže, smatra on, ispunile taj prazan prostor.
"Korisnici bi se snašli jer su "žedni" sadržaja. Vidljivo je to po društvu koje je cijelo vrijeme na mobitelima te su konstantno okruženi videom. Da se sad Facebook u Europi odluči povući, slobodno. Društvo bi dodatno prosperiralo" - zaključio je Lončarić.
Pojava novog medija neće nužno ugroziti drugi već postojeći mediji te on neće pasti u svojoj čitanosti i konzumaciji. Kapacitet konzumacije sadržaja je velik što se tiče korisnika - zaključili su predavači i naveli kako u međuvremenu "nastaju nove platforme koje privlače milijune korisnika, a najmoćniji tradicionalni medij – televizija, postaje digitalna."