Nalazimo se u eri digitalne transformacije, što se odražava i na medijsku industriju. Naša TV kuća, RTL, nastoji se prilagoditi ovim promjenama. Prema zadnjem istraživanju Valicona (srpanj 2023.), uočeno je da 28% korisnika u Hrvatskoj, svrstanih u kategoriju Modernista (high digital – low TV), praktički ne gleda TV.
Imajući to na umu, imamo dva cilja. S jedne strane, želimo nagraditi lojalnost naših postojećih gledatelja nudeći im dodatni ekskluzivni sadržaj. S druge strane, želimo približiti postojeći TV sadržaj Modernistima, nudeći im RTL-ov sadržaj u digitalnom okruženju te ih ne forsirati da postanu gledatelji TV-a.
Međutim, izazov leži u tome što ne želimo da konzumiraju samo kratke isječke na portalima i društvenim mrežama na koje su trenutno navikli. Prvo im želimo pružiti mogućnost za konzumaciju sadržaja u cijelosti, čime bi oni postali novi gledatelji RTL-ovog sadržaja.
Uvođenjem sadržaja prilagođenog za digitalne platforme, težeći pružiti iskustvo koje je zadovoljava potrebe generacije Z i millenialsa, dok istovremeno pružamo user-friendly iskustvo za našu postojeću, nešto stariju televizijsku publiku, kreiramo most između tradicionalnih i digitalnih medijskih platformi.
Ovim pristupom, ne samo da obogaćujemo korisničko iskustvo naših gledatelja, već također stvaramo novu, širu bazu gledatelja, čime Modernisti postaju novi gledatelji RTL-ovog sadržaja.
Koji su naši ciljevi?
Cilj nam je bio lansirati novi proizvod koji odgovara na potrebe postojeće TV publike, ali i na potrebe nove potencijalne publike. Drugi cilj bio je lansirati rješenje u trenutku kada RTL predstavlja novu jesensku programsku shemu, te vezati lansiranje novog proizvoda uz taj sadržaj. Također, cilj nam je bio stvoriti proizvod koji rješava sve probleme mlađih generacija: pružiti iskustvo gledanja bez reklama, pružiti mogućnost gledanja prije izlaska na TV-u (digital first) te samim time omogućiti bingeanje TV sadržaja - što je inovacija u TV industriji.
Cilj nam je bio ponuditi najbolji domaći i regionalni sadržaj na jednom mjestu, te roditeljima i najmlađima dati crtice sinkronizirane na hrvatski što do sada niti jedna streaming platforma nije omogućavala.
Konkretni cilj kojim mjerimo je li proizvod uspješno lansiran ili ne je da u prvom mjesecu lansiranja imamo barem duplo brži rast baze pretplatnika od prijašnjeg streaming servisa (Rtl play premium) te da barem 50% novih korisnika bude mlađih od 35 godina što nam govori da smo uspjeli u cilju akvizicije novih lojalnih korisnika RTL-ovih sadržaja - tj. Modernistsa. Dodatno, želimo aktivirati korisnike na kojem, prema internim povijesnim podacima prethodne platforme RTL PLay premium, ostaju najduže uz nas sadržaj i platformu, a to je u našem slučaju - Smart TV. Cilj nam udio te platforme podići s 15% koji je bio rezultat prethodne platforme RTL-a na minimalno 20% u mjesec dana od izlaska nove platforme – Voyo.
U konačnici, prvi put u Hrvatskoj neka televizija pristupa novom proizvodu s digital-first mindsetom koji je vodilja za buduće poslovanje. Krajnji cilj je bio je ne lanisrati novi projekt već novi proizvod koji predvodi digitalnu transformaciju cijele kompanije.
Kako izgleda naša strategija?
Naša strategija ide u nekoliko smjerova - ne samo da proširuje publiku RTL-a, već i aktivno promovira sadržaj kuće. Implementiramo holistički pristup, koristeći sve raspoložive kanale - od televizije, portala, društvenih mreža, do influencera i newslettera - kako bismo kreirali ekosustav u kojem sadržaj ne samo da prosperira, već ostaje u dinamičnoj interakciji s korisnikom. Znači, nama po strategiji nije cilj samo plasirati sadržaj već stvoriti dodatnu vrijednost tom sadržaju, ali i samom korisniku.
Strategija se dalje fokusira na uspostavi veze između nas kao branda i korisnika, osiguravajući da platforma zadovolji korisničke potrebe u cijelosti. Svrha je pružiti korisnicima sadržaj koji traže, uz stalnu dostupnost, čime se omogućava neprekinuta interakcija. Drugim riječima, mi smo ovdje za našeg korisnika 0-24 i dat ćemo mu sadržaj koji traži te istovremeno riješiti sve njegove probleme i nedoumice.
I za kraj, ali ne i najmanje važno, u strategiji nam je cilj pružiti vrhunsko korisničko iskustvo kroz jednostavan i intuitivan UX dizajn. Naš cilj je omogućiti korisnicima da uživaju u sadržaju bez prepreka, na svim uređajima, smanjujući potrebu za bilo kakvim dodatnim razmišljanjem ili trudom s njihove strane. Ovaj pristup omogućuje korisnicima da budu fokusirani na sadržaj, čime se potiče veća angažiranost i zadovoljstvo, a u konačnici i lojalnost prema platformi i brandu RTL-a.
Kako ćemo to postići?
U segmentu tehnologije, kreirali smo streaming platformu koja je dostupna apsolutno svima i na svim uređajima. Platforma je ultra jednostavna za korištenje s intuitivnim dizajnom koji ne odskače previše od ostalih streaming platformi na koje su korisnici navikli. Omogućili smo najjednostavniju moguću registraciju u samo dva koraka, za koju je potrebna samo e-mail adresa, olakšavajući tako starijim generacijama, a mladim generacijama skraćujući cijeli proces.
Što se tiče promocije, implementirali smo 360 promociju putem svih naših kanala - portali, TV, influenceri, newsletteri, društvene mreže itd. Promoviramo ono što ljude zanima, a to je sadržaj, te fokus cijele promocije stavljamo na sadržaj i USP-ove kao što su mogućnost gledanja sadržaja prije svih na televiziji.
U dijelu veze s korisnikom, uz standardne kanale komunikacije, postali smo prva streaming platforma koja je uspostavila call centar, te samim time i direktnu vezu s korisnikom. Na sve upite odgovaramo odmah, olakšavajući tako i starijim i mladim korisnicima.
Kakvi su nam rezultati?
Što se tiče samog proizvoda, cilj nam je bio lansirati proizvod bez ikakvih tehnoloških mana koje bi utjecale na korisničko iskustvo, u čemu smo uspjeli jer je uptime platforme iznosio 99.5%, a korisnička služba je zabilježila manje od 10% upita koji su se odnosili na prijavljivanje grešaka.
Zacrtali smo cilj da u korisnicima rastemo duplo brže nego prethodnik Voyo streaming platforme (RTL Play) te smo taj cilj premašili za točno 54%, postavši tako najbrže rastuća streaming platforma u Hrvatskoj. Prema Google Trendsu u mjesecu lansiranja platforme, Voyo je druga najpretraživanija streaming platforma odmah iza Netflixa u Hrvatskoj.
Cilj nam je bio imati 50% novih registriranih korisnika ispod 35 godina, a kao rezultat čak 73% novih korisnika imaju ispod 35 godina. Valja naglasiti kako 81% svog odgledanog sadržaja na Voyo platformi otpada upravo na RTL-ov originalni sadržaj koji se može gledati 24 sata prije izlaska na TV-u. To znači da smo ne samo uspjeli privući modernistse – publiku koja nije na TV-u, već smo ih uspjeli i akvizirati te su postali aktivni konzumenti RTL-ovog originalnog sadržaja. Udio korisnika na Smart TV-ima iznosi trenutno 31% dok je cilj bio imati 20%.
Kreativom do cilja
Konačno rješenje je bila implementacija domaće streaming platforme Voyo, koja je rezultat sveobuhvatne strategije i težnje za zadovoljavanjem potreba različitih generacija gledatelja.
Finalna verzija je rezultat našeg uvida o važnosti pružanja kvalitetnog i relevantnog sadržaja, olakšavanja pristupa kroz jednostavnu registraciju i intuitivni dizajn. Uvidi su bili potkrijepljeni analizama tržišta koje su ukazale na promjene u konzumaciji sadržaja među različitim demografskim skupinama.
Relevantnost ovog rješenja za našu publiku ogleda se u pozitivnim rezultatima postignutim od lansiranja, uključujući brzi rast baze korisnika, visoku angažiranost mlade publike i dominantan položaj na tržištu streaming platformi u Hrvatskoj.